יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

קצת "שוויץ" לא מזיק


רבות נאמר ונכתב על ייחודה של כתיבה באמצעות הבלוג. הבלוג הוא בעצם אחד ממאפייני תרבות האינטרנט  המשמש מן יומן שבו כל אחד יכול לפרסם רשומה (פוסט) ברשת על כל נושא שיחפוץ , בעבר קראנו לזה "יומני היקר".
"יומני היקר" בשונה מן הבלוג העכשווי היה סודי ופרט לאדם שכתב בו את רחשי ליבו לא הייתה בעצם גישה לאף אחד לקרוא את תוכנו. הבלוג יוצר פלטפורמה לכל פרט בין אם הוא איש אקדמיה ,איש עסקים, סופר, או כל אזרח מהשורה להביע את רעיונותיו . בעידן זה , כל אחד יכול לפתוח בלוג באחד מהאתרים החינמיים (דוגמת בלוגר) , לכתוב על כל נושא שבעולם בידיעה שבלוג זה עלול להיקרא ע"י אדם אחר ברגע שמאפשרים לכל אחד לקרוא את תוכנו והבונוס בכל התהליך הוא לקבל משוב מהיר בין אם הוא חיובי או שלילי לדברים שנאמרו ונכתבו. לעיתים מספר הקוראים של בלוגים מסוימים הוא רב ואי לכך כל אחד יכול בעצם להפוך למעצמת תקשורת קטנה.
ניתן לנתב את תועלות הבלוג לשימוש בית ספרי. הבלוג בעצם מאפשר למנהל ולצוות המורים לתעד ולכתוב על הנעשה בבית ספרם,לשתף רעיונות, לדווח על תהליכי הלימוד השונים בכל תחום דעת ולאפשר נגישות לקהל ההורים והתלמידים ולהגיע לדיונים בעלי משמעות וחשיבות רבה.
כבר בעודי כותבת פוסט זה החלטתי לעניין את מנהלת בית הספר שבו אני עובדת לנהל בלוג שכזה. אומנם זהו בית ספר יסודי אך לכל בית ספר יסודי בחולון ישנה ייחודיות המבדילה בין בתי הספר. ייחודיותו של  בית הספר "ניצנים" הוא בית ספר המתמחה באיכות ושימור הסביבה והעשייה בו רבה. הבלוג הוא בעצם דרך אטרקטיבית הפתוחה לכל אחד להגיב , "להראות" ולפרסם עשייה זו.  
מתוך קריאת פוסט זה עולה השאלה מדוע להשתמש בבלוג ולא בפורום? התשובה הינה פשוטה מאוד. פורום נפתח לקהל מוגדר כדוגמת פורום כיתה שבה חברים חברי הכיתה והמורה בלבד, פורום קורס שבה חברים הסטודנטים והמרצה. לעומת זאת לבלוג האפשרות להיות פתוח לכל קורא ברשת בהנחה שהוגדר כציבורי וכל אחד יכול לקרוא ולהגיב.
מקווה שבפוסטים הבאים יהיה לי הכבוד לפרסם קישור לבלוג הבית ספרי הראשון בחולון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה