פוסט זה נכתב בעקבות השקת ספרם של ד"ר גילה קורץ ופרופ' דוד חן - "תקשוב , למידה והוראה", שנערך ב"מכללה ללימודים אקדמיים" באפריל.
האמת, זוהי הפעם הראשונה שבה אני נוכחת בהשקת ספר בכלל במוסד אקדמי בפרט ואני חייבת לציין כי ההשקה הועברה בצורה עניינית ומרתקת.
ראשית אפתח ואציין כי חברי הפאנל שהובאו ובניהם" פרופ' רפי נחמיאס, ד"ר אינה בלאו , ד"ר הסגל אלון התייחסו לתוכן הספר, לשאלות המחקר שהספר מעלה, לנושא התקשוב , לנושא שילוב הטכנולוגיה עם הפדגוגיה ולשאלות שעלו במהלך הדיון.
אחת הקביעות שהועלתה ע"י ד"ר אינה בלאו הייתה כי הטכנולוגיה היא התשובה למערכת הפדגוגית. קביעה זו מוסכמת ע"י המורים , משרד החינוך , ההורים וכמובן התלמידים שנולדו אל תוך העולם הטכנולוגי. תהליך ההטמעה של הטכנולוגיה בחינוך הינו תהליך שכנראה יקח הרבה זמן להטמיעו. גם בבית הספר שבו אני מלמדת , מסכימות המורות כי שילוב הטכנולוגיה בהוראה הוא הדבר הנכון אך לא כולן מעזות ומוכנות לעבור את התהליך.
אם כך אולי צריך לשנות את הקביעה ולשאול שאלה אחרת- המורים מסכימים שהטכנולוגיה היא התשובה , אך האם הם מוכנים לקראתה??
עד הפוסט הבא....
"הבלוגרית"
האמת, זוהי הפעם הראשונה שבה אני נוכחת בהשקת ספר בכלל במוסד אקדמי בפרט ואני חייבת לציין כי ההשקה הועברה בצורה עניינית ומרתקת.
ראשית אפתח ואציין כי חברי הפאנל שהובאו ובניהם" פרופ' רפי נחמיאס, ד"ר אינה בלאו , ד"ר הסגל אלון התייחסו לתוכן הספר, לשאלות המחקר שהספר מעלה, לנושא התקשוב , לנושא שילוב הטכנולוגיה עם הפדגוגיה ולשאלות שעלו במהלך הדיון.
אחת הקביעות שהועלתה ע"י ד"ר אינה בלאו הייתה כי הטכנולוגיה היא התשובה למערכת הפדגוגית. קביעה זו מוסכמת ע"י המורים , משרד החינוך , ההורים וכמובן התלמידים שנולדו אל תוך העולם הטכנולוגי. תהליך ההטמעה של הטכנולוגיה בחינוך הינו תהליך שכנראה יקח הרבה זמן להטמיעו. גם בבית הספר שבו אני מלמדת , מסכימות המורות כי שילוב הטכנולוגיה בהוראה הוא הדבר הנכון אך לא כולן מעזות ומוכנות לעבור את התהליך.
אם כך אולי צריך לשנות את הקביעה ולשאול שאלה אחרת- המורים מסכימים שהטכנולוגיה היא התשובה , אך האם הם מוכנים לקראתה??
עד הפוסט הבא....
"הבלוגרית"
השינוי אולי צריך להגיע - גם - מהמורה עצמו, שיהיה טכנולוג - ויעביר את השיעור ע"י מחשב הכולל מצגות / סרטונים / אימיילים בתפוצה וכו'..
השבמחק