יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

הבה נחלל במחולל...

 לא צריך להיות מתכנת, לא צריך  לזה שום ידע מוקדם ולא גם לא צריך ללמוד תקופה בקונסרבטוריון על מנת "לחולל". למעשה צריך לחשוב על סוג המשחק שרוצים להכין ומשם מתקדמים. במילה מחולל נתקלתי לראשונה לפני כעשר שנים במכללה לחינוך . כסטודנטית להוראת השפה האנגלית , התבקשנו לא פעם להכין משימות לתרגול אוצר מילים ,אז הכנו תפזורת. בהתחלה היינו עושים זאת בצורה סיזיפית: כותבים אות אות ובודקים שוב ושוב שלא החסרנו אותיות מסוימות במילים. עד שיום אחד נכנסה המורה לשיעור והציגה כלי פשוט ליצירת תשבצים ותפזורות באמצעות המחשב – "המחולל". השימוש היה פשוט מאין כמוהו: מקלידים את המילים הרצויות , לוחצים על המילה submit והופ....תוך שניות הופיעה לה תפזורת עמוסת אותיות בפונט ממוחשב , והחלק הכי נהדר היה שהפתרון של התפזורת היה מצורף, בקיצור אושר עילאי!!! (במונחים של מורה כמובן).
מחולל משחקים הוא כלי שפותח לשימושו של משתמש שאינו מתכנת. קיימים סוגים שונים של מחוללים: מחוללי משחקים, מחולל טפסים ממוחשבים ועוד. אם נחשוב על זה , גם האתר הזה – Blogger, הוא סוג של מחולל. התבנית של האתר הינה קבועה ומה שמשתנה הוא המידע שמשתנה בעקבות רצון המשתמש.
הפעם השנייה ששמעתי את המילה מחולל הייתה בקורס של פרופ' מיקי רונן , "שילוב הדמיות ומשחקים לימודיים מתוקשבים". בשיעור ,פרופ' רונן הציגה בפני הכיתה שני מחוללים לשני משחקים מוכרים: "סולמות ונחשים " "גלה את התמונה". העיקרון הוא אותו עיקרון: להקליד את המשימות / שאלות עפ"י חומר הלימוד המבוקש והנה יצרתם לכם משחק.
המהירות והפשטות שבה ניתן להכין משחקים הופכת את המחולל למאוד אטרקטיבי עבורנו , המורים.  החיסרון היחיד שמצאתי הוא שכל מחולל בעצם בונה רק סוג אחד של משחק, אך לשמחתנו קיים מספר לא מבוטל של מחוללים ברשת שניתן בעזרתם להכין כמעט כל משחק.
אז למה אתם מחכים...קדימה לחולל!!!
מצורף היפר קישור לשני משחקים ממוחשבים באנגלית שהכנתי לתרגול הנושא של שמות תואר.
מחוללים מומלצים עפ"י סוג המשחק:


הכנת משחק לוח באנגלית
 



 

מחולל תשבצים ותפזורות באנגלית
  

תבניות משחקים באנגלית באמצעות תוכנת ה- power point 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה